Cat / Esp / Eng
Esteu aquí: Inici Premsa ANIMAC ESTRENA A ESPANYA 'THE BREADWINNER', RECENTMENT NOMINADA ALS OSCARS COM A MILLOR LLARGMETRATGE D'ANIMACIÓ

ANIMAC ESTRENA A ESPANYA 'THE BREADWINNER', RECENTMENT NOMINADA ALS OSCARS COM A MILLOR LLARGMETRATGE D'ANIMACIÓ

Un film amb el segell de l'estudi d'animació irlandès Cartoon Saloon, dirigit per Nora Twomey i amb la producció executiva d'Angelina Jolie

A més, Animac projectarà les pel·lícules 'Loving Vincent' i 'Revolting Rhymes', i el curtmetratge 'Negative Space', totes tres nominades també als Premis de l'Acadèmia de Hollywood d'enguany

Animac 2018, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, l'esdeveniment de referència per al cinema d'animació a Espanya, que organitza l’Ajuntament de Lleida i que se celebrarà en aquesta ciutat del 22 al 25 de febrer, acollirà l'estrena a Espanya de la pel·lícula d'animació aclamada per la premsa internacional The Breadwinner, nominada recentment als Oscars i als Globus d'Or com a millor llargmetratge d'animació. Es tracta d'un film dirigit per l'animadora i cineasta irlandesa Nora Twomey, amb el segell de l'estudi d'animació Cartoon Saloon, creadors dels guardonats The Secret of Kells i Song of the Sea, i la producció executiva d'Angelina Jolie. The Breadwinner és una meravellosa història d'apoderament i imaginació de les dones enfront de l'opressió, que celebra la cultura, la història i la bellesa d'Afganistan.

 

'THE BREADWINNER', UNA HISTÒRIA DE SUPERACIÓ OPORTUNA I INSPIRADORA QUE TRANSCORRE A L’AFGANISTAN EL 2001

The Breadwinner, basada en la novel·la best-seller de Deborah Ellis, explica la història de Parvana, una nena d'11 anys que viu amb la seva família en una habitació d'un petit edifici d'apartaments a Kabul, Afganistan, devastat per la guerra el 2001. Vivint sota el domini talibà, Parvana creix escoltant històries explicades pel seu pare mentre l'ajuda al mercat on llegeix i escriu cartes perquè la gent es guanyi la vida.

 

Un dia, el seu pare és arrestat, i la vida de Parvana canvia per sempre. En un moment i lloc on les dones no poden sortir de les seves llars sense homes, la seva família es queda sense algú que pugui guanyar diners o fins i tot comprar aliments.

 

Per ajudar a la seva família, Parvana decideix tallar-se el cabell i disfressar-se de nena, convertint-se en la sustentació de la família. I a pesar que està en perill de ser descoberta, Parvana decideix trobar una manera de rescatar al seu pare.

 

The Breadwinner és una història oportuna i inspiradora sobre el poder transcendent de les històries i el seu potencial per unir-nos i sanar-nos a tots.

La seva directora, Nora Twomey, explica que quan li van proposar la idea, va llegir el llibre original de Deborah Ellis i de seguida va tenir clar que volia fer la pel·lícula. "Crec que llegir sobre Parvana va ser la meva gran inspiració. Vaig poder veure que seria una pel·lícula bella i reflexiva, i sabia amb quines persones volia treballar per fer-ho. Crec que per a mi, The Breadwinner va ser una de les úniques experiències en la meva carrera professional en la qual vaig tenir la sensació que necessitava fer aquest projecte".

 

ANIMAC 2018 PROJECTA UNA SELECCIÓ DE 8 LLARGMETRATGES ACLAMATS PER LA CRÍTICA

Aquesta 22a edició d'Animac projectarà el premiat llargmetratge de Dorota Kobiela i Hugh Welchman Loving Vincent, el primer fet a partir de pintures animades que va estar nominat als Oscars i als Globus d’Or i que va guanyar el premi del públic al Festival d’Annecy l’any passat. Es tracta d’un film homenatge al pintor Vincent Van Gogh on cada fotograma és un quadre pintat sobre oli. Els 56.800 fotogrames que componen la pel·lícula són quadres a l’oli pintats, un a un, per nombrosos pintors durant diversos anys, inspirant-se en l’estil del famós pintor holandès.

 

Una altra de les pel·lícules que es podran veure a l’Animac 2018 és la guanyadora al millor llargmetratge del Festival d’Annecy del 2017, Lu over the wall, dirigida pel japonès Masaaki Yuasa, que narra la història de Kai, un jove estudiant la vida del qual canvia quan coneix Lu, una sirena.

 

I com ja s’ha avançat, l’Animac 2018, que enguany està dedicat a la Música, s’inaugurarà amb l’estrena internacional d'Animació per a les Quatre Estacions de Vivaldi, un film animat compost de quatre curtmetratges musicals realitzats per quatre grans animadors independents: Anna Budanova, que estarà present en la inauguració, Olga i Priit Pärn, Atsushi Wada i Theodore Ushev, produït per la Tokyo University of the Arts i musicat en rigorós directe per l'Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida (OJC).

 

UNA SELECCIÓ DE LUXE AMB 209 CURTMETRATGES

En la selecció de curtmetratges d’aquesta edició d’Animac, 209 en concret, destaca Negative Space, codirigit per Max Porter i Ru Kuwahata, nominat recentment als Oscars en la categoria de millor curtmetratge d’animació. Negative Space és una adaptació del poema de Ron Koertge que explica la història d’un nen que es connecta amb el seu pare mentre aprèn a fer la maleta, i aconsegueix commoure el públic.

 

Animac segueix amb el seu compromís amb l'animació més arriscada i aposta per peces d'autor amb estrenes com ara Goose in High Heels del creador de Agallas el Perro Cobarde, Where it Floods i Radio Dolores, que comparteixen pantalla amb films multipremiats com ara Min Börda i Manivald, i joies a descobrir com (Fool Time) Job i Twin Islands.

 

El curtmetratge Goose in High Heels (Una oca amb talons d'agulla), del nord-americà John R. Dilworth, creador de Agallas el Perro Cobarde, és un conte explicat en tres històries entrellaçades enfocades a un escriptor guiat per la glòria. Lluita per completar una obra mestra, amb inspiració d'una musa de tota la vida, sobre amor, traïció i horror basat en records infantils. Després d'una trobada amb una força antinatural, l'escriptor s’adona del seu veritable premi.

 

Animac 2018 projectarà també Where it Floods, un film del nord-americà Joel Benjamin que parla de la tossuderia cega davant la catàstrofe mundial i les seves víctimes. Calvin, la seva esposa, Patty i el seu fill, Kenny, intenten mantenir la seva granja i sobreviure en un paisatge occidental inundat malgrat que (en la seva majoria) tots els altres semblen haver-se traslladat a algun lloc més segur. Un film independent sense gaire pressupost i que va seguir un procés de producció molt llarg.

Radio Dolores és un curtmetratge de la finlandesa Katariina Lillqvist que té per tema central una cançó que evoca la Guerra Civil Espanyola, el dolor de les víctimes, i que va ser mereixedor del premi a la millor música original al Festival d'Annecy de 2017. Radio Dolores és un documental d'animació amb stop motion amb titelles que explica la història del fill d'Arvo, un brigadista internacional que va desaparèixer a Màlaga el 1937, i la dona del qual va ser empresonada per escoltar Radio Dolores. El seu fill viatja a Andalusia en els anys 60, en plena dictadura, a la recerca del pare i també és empresonat per cantar ¡Ay Manuela! amb l'acordió.

També es podrà veure el multipremiat curtmetratge musical Min Börda, de la directora sueca Niki Lindroth Von Bahr, representat en un centre comercial al costat d’una autopista, amb sardines i ratolins com a protagonistes. Els treballadors dels diferents locals comercials afronten l’avorriment i l’ansietat existencial fent divertits girs musicals, amb música de Hans Appelqvist.

 

I molt premiat també és el curt Manivald, de l'estònia Chintis Lundgren, l'autora indie de moda. Manivald és una comèdia que narra la història d'una guineu mascle solter a punt de fer els 33 anys, que viu amb la mare i que descobreix un altre món el dia que un lampista sexy irromp en la vida de tots dos.

(Fool Time) Job del francès Gilles Cuvelier representa la part més fosca de l'antropocentrisme en animació. És un film dibuixat en blanc i negre protagonitzat per homes-ocells perfectament adaptats a la societat, que treballen en una 'reserva' pretenent que són salvatges. La vida del protagonista, pare de família, es veu trastocada quan li fan fora de la feina.

 

Twin Islands és un curt de l'escola Supinfocom que narra com un conte l'equilibri entre dos regnes governats per bessons amb gran ritme i grafismes preciosos.

 

L'ANIMACIÓ ESPANYOLA ESTÀ MOLT PRESENT A L'ANIMAC 2018

L'animació espanyola també tindrà lloc en aquesta edició d'Animac 2018, on es projectaran alguns dels magnífics treballs d'animació refusats per l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d'Espanya per als Premis Goya. Un exemple d'aquests treballs és Impromptu, de la directora María Lorenzo, curtmetratge inspirat per cinc dels Estudis de Frédéric Chopin, per retre homenatge als pioners oblidats del cinema. Impromptu és també un tribut a la fi del segle XIX, a les seves muses immortals i a la fascinació pel moviment.

 

També es podrà veure el primer curt professional de la directora valenciana Rocío Álvarez, Simbiosis carnal, una poètica història sobre la sexualitat, les frustracions i els plaers històrics, amb un interès especial per l'ocultació de l'òrgan femení, però també una història d'evolució: éssers que es barregen i es transformen, obtenint consciència i perdent-la, trobaran l’èxtasi. Dues formes en dos colors que suren en un espai en blanc.

 

I com no, l'animació catalana també tindrà cabuda amb el curtmetratge Cucarachas (Paneroles), dirigit per la parella catalana més internacional, la formada per Anna Solanas i Marc Riba, creadors d'El Nen i l’Eriçó, el curtmetratge guanyador del premi Petit Animac 2017.

 

UN PETIT ANIMAC AMB GRANS PREMIS INTERNACIONALS ON LA MÚSICA I EL SO TENEN MOLT PROTAGONISME

Enguany els films que es projectaran en el marc del Petit Animac tenen grans premis internacionals, com és el cas de Revolting Rhymes, dos migmetratges basats en els Contes Barrejats del magnífic escriptor Roald Dahl; el més recent premiat als European Animation Awards i nominat als Oscars.

 

La secció més familiar d'Animac tindrà la seva pròpia convidada, la il·lustradora i realitzadora txeca Galina Miklínová, que presentarà el llargmetratge Els menjamitjons basat en un conte de la seva creació.

 

A més, les 6 sessions del Petit Animac d’enguany estaran plenes de joies en forma de curtmetratges d'autor que toquen temes amb imaginació, preciosos estils i originals tècniques. El curt Plody Mraků (Els fruits dels núvols) de la txeca Kateřina Karhánková i La Licorne (L'Unicorn) del francès Rémi Durin en són un bon exemple.

 

Com no podia ser d'una altra manera, el Petit Animac d'enguany serà molt musical, i és que els infants són el públic que millor aprecia el so i la música en l'animació.

 

I com és tradició, l'Animac segueix apostant per atansar l'animació als més petits. Enguany, més d'11.000 infants estan inscrits per a les sessions escolars que es programaran durant la setmana de la Mostra.

 

ANIMAC PROGRAMA 11 CONFERÈNCIES AMB LA MÚSICA COM A FIL CONDUCTOR

Com en les edicions anteriors, Animac 2018 complementarà les projeccions d'animació amb 11 conferències amb prestigiosos professionals de l'animació, on enguany la música tindrà un paper predominant. En aquest sentit, l'organització avança que, a banda de la masterclass que oferirà el compositor Normand Roger, convidat especial, els assistents a l'Animac podran sentir de primera mà l'experiència del compositor de la música de Revolting Rhymes, Ben Locket, internacionalment reconegut per haver fet la música de la guardonada sèrie d'animació El Asombroso Mundo de Gumball.

 

Material per a descarregar:

https://www.dropbox.com/sh/xzglp1irhhhqgoi/AABwrM3RTuhzy7zQmwFmkDo2a?dl=0

 

ACREDITACIONS PREMSA

Podeu sol·licitar l'acreditació per assistir a Animac fins al 16 de febrer omplint el formulari:

http://www.animac.cat/acreditacions/acreditacio-per-a-premsa

 

MÉS INFORMACIÓ I ENTREVISTES

Premsa Animac

682437748

premsa@animac.cat


Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Vimeo
La Paeria - Ajuntament de Lleida

Subscriu-te a la NEWSLETTER ANIMAC!

Contacta

info@animac.cat
Tel/Fax: +34 973 700 325