Cat / Esp / Eng
Esteu aquí: Inici Magazine Entrevista amb Peter Lord, fundador d'Aardman Animations

Entrevista amb Peter Lord, fundador d'Aardman Animations

Durant l'últim Festival Internacional de Cinema d'Animació d'Annecy, hem tingut l'increíble oportunitat d'entrevistar a Peter Lord, brillant fundador d'Aardman Animations, els autors de Morph, Wallace & Gromit i molts altres clàssics de l'stop-motion! Gaudiu-ne!

Durant l'últim Festival Internacional de Cinema d'Animació d'Annecy, hem tingut l'increíble oportunitat d'entrevistar a Peter Lord, brillant fundador d'Aardman Animations, els autors de Morph, Wallace & Gromit i molts altres clàssics de l'stop-motion! Gaudiu-ne!


peterlord.jpg

 

Animac Magazine: Vas fundar Aardman fa 40 anys junt a David Sproxton. Com diries que ha evolucionat al llarg d'aquestes quatre dècades?

Peter Lord: [riu] Bé ... En tots els sentits! Òbviament, va començar amb dues persones, dues persones JOVES, i vam fer el que era possible. La qual cosa, en aquella època, eren petites pel·lícules per a nens. Llavors vam evolucionar - a poc a poc, de manera constant. No vam tenir una revolució, vam tenir una evolució. Crec que és just dir això. Vam contractar a una persona, després a dues, sis, vint, cent... però va ser bastant constant, i ens adaptem als temps. Ara és una companyia gran, de 200 persones; i fem pel·lícules, treballs digitals, anuncis de TV, llicències, màrqueting, exposicions, petits parcs temàtics... Hem evolucionat, fem coses diferents i funcionem així, perquè suposo que és la forma en què funciona l'economia, mitjançant diverses fonts de ingressos. Creativament també és reconfortant, perquè tenim a molta gent diferent amb diferents habilitats. No tothom és director o animador, hi ha gent genial a disseny gràfic o màrqueting... Intentem trobar tot això.

Animac Magazine: Special Delivery no és la vostra primera obra centrada en el Nadal, però no obstant resulta completament original. Com enfoqueu cada projecte per allunyar-lo de la resta?

Peter Lord: La resposta simple és que depèn del director. Creiem en els nostres directors, tenim molta fe en ells - i per a mi, el projecte perfecte és un on el director té una visió molt forta i seguim aquesta visió. Si segueixes això, aconsegueixes obres variades. Nick Park sempre farà una pel·lícula de Nick Park. Special Delivery va ser idea meva, però sabia que no tindria temps per dirigir-la, així que la vaig portar a Tim Ruffle i vam arribar a l'acord de que la dirigiria ell. M'encantava el projecte, així que em vaig mantenir involucrat durant tota la producció, i encara que Tim va ser el director, vaig tractar de influenciar-lo una mica des de la meva posició de director creatiu [riu]

Animac Magazine: També és el primer curt en realitat virtual d'Aardman, així que ens preguntàvem sobre les diferències clau en el seu enfoc comparat amb l'stop-motion.

Peter Lord: El primer de tot va ser decidir que el faríem en 3D. Tècnicament podria fer-se en stop-motion, i en realitat m'agradaria molt fer això com el meu següent projecte, però com això era una àrea completament nova per a nosaltres no volíem haver d'inventar també nova tecnologia. La història va ser més difícil. És fàcil escriure alguna cosa, però això era un storyboard per realitat virtual. A la nostra història, hi ha dos personatges principals, així que havíem de fer dues files de storyboard, una per a cada personatge - normalment per separat, però es fusionarien quan es trobaven físicament. Això encara va ser fàcil, però situar finalment als personatges en un espai 3D va ser força complicat. Va estar ple de desafiaments - si no dirigeixes la càmera i ho a l'espectador, cosa que és el pilar absolut de la realitat virtual, és molt difícil fer una animàtica. Ho fas igualment, fas el que pots, ho animes, ho renderitzes... I únicament llavors pots entendre el que has fet! Crec que no ser capaç de veure el que estàs fent és el major problema. Ho veus al final, és clar - i llavors, hauries de dir "oh, ja veig!". I llavors hauries de canviar-ho i fer-ho millor!


piratesbandmisfitspicture03.jpg

 

Animac Magazine: Després de la meravellosa "Pirates", planeges dirigir algun futur llargmetratge?

Peter Lord: No de moment! Hi ha tres projectes que m'agraden moltíssim, però no sé si hauria de dirigir-los, perquè dirigir és una feina molt dura. El treball dur no em molesta, però la part complicada és que creus que tens una posició de poder quan dirigeixes, però no tens llibertat. Tens una llibertat increïble a nivell artístic, és clar, però cap a nivell de temps lliure! Ets esclau de la teva pròpia pel·lícula. I m'agrada estar aquí, a festivals; m'agrada agafar-me vacances... intimida bastant prendre les regnes d'una altra pel·lícula.

Animac Magazine: Pregunta final! Què podem esperar del futur d'Aardman Animations?

Peter Lord: Un munt de llargmetratges, espero! I estem donant-li voltes al fet de que els fem per al món, i no específicament per a Amèrica. Això és important per a nosaltres. Estem fent les nostres pròpies pel·lícules. Són pel·lícules britàniques, volem que tothom -a Amèrica, a Rússia, a la Xina- les gaudi, però no volem alterar el que fem per ser més comercials. Tenim un departament interactiu digital, i són genials i tenen molt talent, però segueixo esperant el següent gran projecte que al·lucinarà a tot el món. I, bé, busquem nous autors amb noves idees, nous narradors, dissenyadors, directors... especialment aquestes coses.

Animac Magazine: Genial! Moltíssimes gràcies!

Peter Lord: A vosaltres!

Entrevista realitzada per Adrià Carande


Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Vimeo
La Paeria - Ajuntament de Lleida

Subscriu-te a la NEWSLETTER ANIMAC!

Contacta

info@animac.cat
Tel/Fax: +34 973 700 325