Cat / Esp / Eng
Esteu aquí: Inici Notícies ANIMAC CLOU LA 24a EDICIÓ ATORGANT EL PREMI TRAJECTÒRIA AL DIVULGADOR DE CINEMA D’ANIMACIÓ JORDI ARTIGAS

ANIMAC CLOU LA 24a EDICIÓ ATORGANT EL PREMI TRAJECTÒRIA AL DIVULGADOR DE CINEMA D’ANIMACIÓ JORDI ARTIGAS

Els curtmetratges Carne i Blind Eye, guanyadors del Premi del Públic d’Animac 2020 en les categories de Curts i Futur Talent, respectivament, que s’han donat a conèixer durant la cerimònia de cloenda

Durant la cloenda s’ha projectat el resultat del taller d’Animac impartit pels creadors portuguesos Regina Pessoa i Abi Feijó per als alumnes d’Animació de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol

L’acte s’ha completat amb la projecció dels films Mind My Mind, dirigit per Floor Adams, i The One-Minute Memoir, estrenat en primícia a Animac, dirigit i produït per Joan C. Gratz que ha estat present en aquesta edició de la mostra

_______________

Aquest vespre ha tingut lloc a La Llotja de Lleida l’acte de cloenda de la 24a edició d’Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, celebrada a la ciutat del 27 de febrer a l’1 de març. Durant l’acte s’ha fet entrega del premi Trajectòria a Jordi Artigas, per la seva valuosa aportació a l’estudi i la divulgació del cinema d’animació independent a Catalunya i per la seva vinculació amb els inicis d’Animac, ja que el 1996 Artigas va ser el primer director de Cinemàgic, la mostra precursora del que avui és Animac.

“Em fa molta il·lusió poder entregar aquesta premi Trajectòria a Jordi Artigas, que és una de les figures fonamentals perquè avui tots els que ens agrada l’animació puguem estar aquí gaudint de l’Animac”, ha destacat Carolina López, directora d’Animac, qui també ha ressaltat la faceta d’Artigas com a autor de cinema d’animació experimental.

Jordi Artigas ha agraït a l’equip d’Animac el guardó i ha expressat la seva satisfacció pel fet que després de 24 anys “Animac hagi pres aquesta volada”. En la seva intervenció, Artigas ha parlat breument de Cinemàgic, l’embrió del que és avui Animac, celebrat fa 24 anys en diferents espais de la ciutat, com el Teatre Principal o el Centre Cultural de La Caixa, i ha recordat que, en aquella primera edició, van superar les seves expectatives, ja que “vam tenir un diluvi de pel·lícules per projectar-les a la mostra, un gran èxit”, ha destacat Artigas.

En la seva intervenció la directora de la mostra ha volgut reconèixer la labor de l’il·lustrador lleidatà Carles Porta per ser l’autor de la imatge d’Animac durant tota la trajectòria de la mostra, i també a les joves animadores de la careta d’Animac d’enguany, Aida Berengué i Sílvia Vicente.

Per la seva banda, el Tinent d’Alcalde i regidor de Ciutat i Cultura de l’Ajuntament de Lleida, Jaume Rutllant, ha agraït al públic que ha assistit i participat en aquesta edició d’Animac vinguts d’arreu i a les creadores i creadors, “gràcies a vosaltres tenim visions alternatives del món, més crítiques, i podem gaudir i entendre més coses”, ha destacat Rutllant. I ha volgut fer un agraïment molt especial “a Abi Feijó, Regina Pessoa i Carles Porta, pel treball realitzat a l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol, que significa la connexió entre Animac i la ciutat, que ha d’anar a més. Lleida ha de viure l’Animac, i confio que tots els que heu vingut a Lleida us hagueu sentit acollits per la ciutat”, ha conclòs Rutllant.

En la cerimònia de cloenda s’han donat a conèixer els curtmetratges guanyadors del Premi del Públic d’Animac 2020. En la categoria de Curts, el film guanyador ha estat Carne, dirigit per la brasilera Camila Kater, realitzat amb les tècniques d’animació 2D analògic, virtual i stop motion, i que narra, a través de relats íntims i personals, les experiències de cinc dones en relació amb el cos, des de la infància fins a la tercera edat.

El curtmetratge guanyador del Premi del Públic en la categoria de Futur Talent ha estat Blind Eye, dirigit per Diego Porral, Isabela Littger de Pinho, Bruno Cohen, Rohit Kelkar, Yujia Wang, Germaine Colajanni i Rohan Deshchougule, realitzat amb la tècnica d’animació 2D i produït per l’escola d’imatge francesa Gobelins. Els guanyadors del Premi del Públic d’Animac 2020 han rebut dues Wacom Intuos, gentilesa de Wacom i Icreatia.

A falta de fer el recompte dels vots, el curtmetratge guanyador del Premi del Públic en la categoria de Petit Animac es donarà a conèixer pròximament a través de les xarxes socials de la mostra.

Durant l’acte, s’ha projectat el curtmetratge Recorda’m, resultat del taller d’Animac “Lletres del passat” impartit durant aquesta setmana pels realitzadors portuguesos Regina Pessoa i Abi Feijó i realitzat en col·laboració amb els alumnes d’Animació de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol (EAM) i el professor Carles Porta, il·lustrador i autor de la imatge d’Animac. “Es tracta d'un curtmetratge sobre la memòria, una càpsula del temps que intenta reflectir el que una generació deixa a la següent”, ha explicat la directora portuguesa. “Els estudiants han fet tot el procés d'animació, des de la història a la postproducció i la música”, ha volgut destacar Pessoa.

La cloenda s’ha completat amb la projecció de les pel·lícules Mind My Mind, dirigida per Floor Adams, i The One-Minute Memoir, estrenada en primícia a Animac. La directora i productora d’aquest darrer treball, Joan C. Gratz, ha estat present en l’acte.

The One-Minute Memoir es compon de diferents curtmetratges d'animació dels directors Chris Hinton, Paul Driessen, Dennis Tupicoff, Joan Gratz, Theodore Ushev (també present en aquesta edició d’Animac), Janet Perlman, Marv Newland, Jim Blashfield, Bill Plimpton, Diane Obomsawin i Chel White. Joan C. Gratz els va triar, però van ser ells els que van determinar-ne el contingut i la tècnica, sota la premissa d’explicar en un minut com eren per a ells els seus records de l’animació. Les obres van des de la sinceritat fins a l'absurd.

Mind My Mind és una pel·lícula sobre com tenir un cervell cablejat de manera diferent afecta la vida social, i en particular la vida amorosa. El flirteig, el sexe i les relacions romàntiques són molt difícils per a les persones amb autisme, ja que s’associen a milers de regles i excepcions no escrites. La idea d’aquest film és el resultat de l’experiència professional i personal del director amb persones amb diferents formes d’autisme.

L’ESTONIÀ ÜLO PIKKOV ANALITZA EL SEU MÓN CREATIU EN LA CONFERÈNCIA “MEMÒRIA EN STOP MOTION”

Aquest migdia ha tingut lloc la conferència “Memòria en stop motion” del cineasta, productor i acadèmic d’animació estonià Ülo Pikkov, un dels realitzadors internacionals més originals a l’hora de plasmar el temps i la memòria a través de l’stop motion. A més, Animac ha dedicat una retrospectiva a la seva obra.

En la seva conferència, Pikkov ha explicat el seu procés de creació, des de la concepció dels personatges i les seves titelles, fins a l’animació d’aspectes tècnics. “Pots pensar que només els personatges estan animats, però també animo les llums. Crec que, per obtenir millors resultats, sempre ho heu de fer", ha recomanat Pikkov al públic assistent. "Per descomptat, faig servir ordinadors, però quan filmo pel·lícules intento evitar aquest tipus de postproducció digital on només s’intenta netejar tots els materials. M'agrada fer-ho més de forma manual, és només la meva manera de treballar", ha ressaltat el creador estonià.

_____________

Més fotografies de la jornada en aquest enllaç:

https://www.dropbox.com/sh/x3h2v68559ahje0/AADUTtmXdboWIXMBecQmOeG9a?dl=0

(signatura de les fotos: Animac / David del Val)

_____________

TOT EL PROGRAMA I INFORMACIÓ

www.animac.cat

DOSSIER DE PREMSA

http://www.animac.cat/arxius/2020_Dossierpremsa_Animac2020_CAT_web.pdf

CATÀLEG D’ANIMAC 2020

http://www.animac.cat/arxius/A20InteriorCatalegONLINE.pdf

 

PRESS KIT D’ANIMAC 2020

https://www.dropbox.com/s/zq8b3f4adrohhcu/Press%20Kit%20Animac%202020_CAT.pdf?dl=0

 

MÉS INFORMACIÓ

Premsa Animac

682437748

premsa@animac.cat


Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Vimeo
La Paeria - Ajuntament de Lleida

Subscriu-te a la NEWSLETTER ANIMAC!

Contacta

info@animac.cat
Tel/Fax: +34 973 700 325