Cat / Esp / Eng
Esteu aquí: Inici Notícies ELS AMANTS DE L’ANIMACIÓ STOP MOTION GAUDEIXEN DE LES MASTERCLASSES DE PETER LORD I KATARIINA LILLQVIST EN LA TERCERA JORNADA D’ANIMAC

ELS AMANTS DE L’ANIMACIÓ STOP MOTION GAUDEIXEN DE LES MASTERCLASSES DE PETER LORD I KATARIINA LILLQVIST EN LA TERCERA JORNADA D’ANIMAC

El britànic Peter Lord, premi Honorífic d’Animac 2019, entusiasma el públic d’Animac amb la seva fascinant carrera com a animador, director i productor durant més de 40 anys al capdavant d’Aardman Animations

L’animadora finlandea Katariina Lillqvist, premi Animation Master d’Animac 2019 ha presentat el seu nou treball Master i Margarita

L’estudi canadenc Clyde Henry Productions ha explorat el seu passat, present i futur com a animadors d’un stop motion d’allò més recargolat i experimental en la seva conferència, en la qual han ensenyat un petit tastet del seu pròxim treball d’stop motion en realitat virtual

_______________

 

La directora, productora i guionista especialitzada en animació stop motion finlandesa, Katariina Lillqvist, i el britànic Peter Lord, director i cofundador de l’emblemàtic estudi d’animació stop motion Aardman Animations, fundat l’any 1972, i mundialment conegut per personatges com Wallace i Gromit o El Xai Shaun, han estat els dos protagonistes indiscutibles de la tercera jornada d’Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya.

Les seves masterclasses han estat tot un èxit de públic i han permès conèixer més de prop l’autora de The Maiden and the Soldier, The Country Doctor, Tales from the Endless Roads: The Romary Mirror, Far away from Ural i Radio Dolores; i el creador de Chicken Run (2000) o Pirates! (2012), entre molts altres.

 

La Sala 1 del Teatre de la Llotja s’ha quedat gairebé petita per veure i escoltar les paraules del mestre de l’stop motion Peter Lord en la seva masterclass Aardman Frame by Frame. En la seva conferència, Lord ha mostrar en imatges com ha anat creixent amb els anys la productora que va cofundar el 1972 amb el seu amic David Sproxton, quan encara eren adolescents. Lord ha posat en valor la importància d’allò que es vol explicar en cinema “si tens una bona història la gent perdonarà una pobre execució tècnica”, ha explicat en relació als seus inicis en el món de l’animació i ha recordat que el veritable punt d’inflexió d’Aardman va ser començar a utilitzar la plastilina per donar vida als seus personatges. També ha recordat que Aardman és una companyia que ha treballat i treballa amb magnífics directors i professionals de l’animació, “la gent sovint utilitzar molt fàcilment la paraula geni, però realment crec que Nick Park n’és un”, ha dit Lord, en relació al creador de Wallace i Gromit, entre molts altres èxits de l’estudi Aardman, a qui van conèixer quan encara estava fent el seu treball d’estudi a la National Films and Television School i que es va unir a la productora a temps complet el 1985.

 

Lord ha ressaltat el valor del cinema d’animació fet a mà, “em preocupa l’stop motion quan esdevé massa bo, perquè llavors comença a semblar imatge generada per ordinador. El que fa especial i màgic l’stop motion és que l’audiència sap que és un ninot i no està viu!”, ha explicat Lord davant un públic entregat.

 

Durant la seva masterclass, Katariina Lillqvist ha fet un repàs dels seus treballs i ha posat el focus en la influència que té la tradició d’explicar històries finlandesa en les seves pel·lícules, del paper, a vegades anàrquic, de la sàtira, i en el poder dels titelles per fer films polítics “perquè ells són els nostres alter egos”, ha explicat.

 

El duo canadenc format per Chris Lavis i Maciek Szczerbowski, fundadors de l’estudi Clyde Henry Productions i creadors del cèlebre curt Madame Tutli-Putli, nominat a l’Oscar en 2007, també han estat presents avui a Animac amb una conferència que ha explorat el seu passat, present i futur com a animadors d’un stop motion d’allò més recargolat i experimental. Després de treballar amb Spike Jonze o Guy Maddin, entre altres, ara exploren l’animació stop motion amb un nou llenguatge immersiu: la realitat virtual. Gymnasia és el seu nou curtmetratge experimental encara en fase de producció (està previst que s’estreni durant la primavera), un malson d’allò més vívid protagonitzat per titelles esfereïdors en un gimnàs abandonat.

 

Durant la conferència, Lavis i Szczerbowski han parlat de l’imprescindible paper que juga la música i els efectes de so en l’animació stop motion, del simbolisme dels sons que ens evoquen emocions i de la reacció emocional immediata que ens provoquen els materials, essencials en la creació dels titelles animats. “Gairebé el 90 per cent de la resposta emocional al cinema d’animació pot ser determinada per la música i el so”, han explicat els creadors canadencs, i han ressaltat que per a ells “l’essència és només un titella i una càmera, i la tècnia en si mateixa és una màquina de explicar històries”.


Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Vimeo
La Paeria - Ajuntament de Lleida

Subscriu-te a la NEWSLETTER ANIMAC!

Contacta

info@animac.cat
Tel/Fax: +34 973 700 325