Cat / Esp / Eng
Esteu aquí: Inici Notícies LA CONFERÈNCIA “L’IMPECABLE 2D DE KLAUS”, AMB FERNANDO MORO, OMPLE DE GOM A GOM LA SALA2 DE LA LLOTJA

LA CONFERÈNCIA “L’IMPECABLE 2D DE KLAUS”, AMB FERNANDO MORO, OMPLE DE GOM A GOM LA SALA2 DE LA LLOTJA

Moro, en aquesta conferència en exclusiva, ha repassat la seva trajectòria professional i els detalls del fenomen animat de la temporada, Klaus

El búlgar Theodore Ushev, per la seva banda, ha explicat el procés creatiu de la seva obra més ambiciosa, The Physics of Sorrow, el primer film animat emprant l’antiquíssima tècnica de la pintura encàustica

_____________

Klaus, dirigit per Sergio Pablos, és, sens dubte, el fenomen animat de la temporada. Prova n’és el poder de convocatòria de Fernando Moro, il·lustrador i realitzador que ha participat en la producció espanyola amb més projecció internacional dels últims anys, que ha omplert a vessar la Sala 2 del Teatre de la Llotja de Lleida amb la seva conferència “L’impecable 2D de Klaus” que ha tingut lloc avui, divendres, 28 de febrer, en el marc de la 24a edició d’Animac.

En aquesta conferència en exclusiva, Moro-fill del brillant José Luís Moro, fundador de l’emblemàtic estudi d’animació Estudios Moro- ha repassat la seva trajectòria professional: compta amb 30 anys d’experiència com a animador i ha treballat per a estudis com Fox o Warner Bros, sota les ordres del cèlebre Don Bluth i en produccions com Anastasia, 10+2, El Cid, Astèrix i els víkings, Nocturna i Planet 51 o la sèrie Cleo & Cuquín, de la qual n’és el director.

El públic ha vibrat amb l’experiència, entusiasme i anècdotes de la professió i amb els detalls de Klaus, en la que Moro va ser l’encarregat del disseny dels animals, “la idea de la pel·lícula va anar creixent poc a poc, però era sòlida des del principi. El director, Pablos, sempre deia que era la seva preferida, que necessitava vendre la idea, però també dirigir-la”. Ha tancat la conferència amb un consell per als oients, la majoria estudiants, “no desistiu mai de la professió”. A més d’aquesta ponència, Fernando Moro, va impartir ahir un taller per a professionals i estudiants d’Animac Campus titulat L’animació clàssica, no antiga.

A continuació, la Sala 2 de la Llotja també ha gaudit amb el búlgar Theodore Ushev i la seva conferència “L’animació com a càpsula del temps” en què ha detallat el procés creatiu de la seva obra més ambiciosa, The Physics of Sorrow (2019), adaptació homònima de la metamelancòlica novel·la de Gospodinov i el primer film animat emprant l’antiquíssima tècnica de la pintura encàustica. Ha explicat que “tot el que he fet fins ara ha estat connectat a la memòria, ja sigui la meva o la dels altres”. També ha aconsellat els futurs professionals de l'animació que “el millor que pots fer en la teva primera pel·lícula, si vols convertir-te en director, és parlar sobre alguna cosa que saps".

Ushev ha tornat a Animac després d’haver-se convertit en un dels grans noms de l’animació mundial. Nascut a Kyundestil però instal·lat a Mont-real, Ushev s’ha llaurat una carrera ben prolífica gràcies a l'Office national du Film / National Film Board de Canadà, on ha realitzat més de deu pel·lícules com ara l’aclamat documental The Lipsett Diaries (2010), la seva trilogia-manifest del segle XX ‒Tower Bawher (2006), Drux Flux (2008) i Gloria Victoria (2013)‒ o el curt nominat a l’Oscar Blind Vaysha (2016).

La jornada d’avui, divendres, ha arrencat amb la conversa entre cineastes i la directora del festival, Carolina López, sobre la memòria en l’animació, que ha despertat l’interès de desenes d’assistents que han omplert la sala de Davall de la Llotja. A continuació, els professionals han tingut un matí intents amb les activitats dels Market Pitch, micropresentacions d’activitats i serveis dels sector; les Portfolio Sessions on han tingut l’oportunitat de conèixer cara a cara els futurs talents i l’Incubator, on s’han presentant interessants projectes emergents. A més, Icreatia ha presentat les novetats de Wacom especial per a il·lustradors i animadors.

La programació de llargmetratges ofereix avui Zero Impunity sobre l’assetjament sexual en conflictes bèl·lics. Ha tingut lloc també el Monogràfic Time Capsule 1: memòria sensorial sobre el cos i les seves transformacions. Així mateix, tot el dia s’ha pogut gaudir de la pantalla oberta de l’Open Screen; les projeccions de Curts i dels films de Futur Talent. Tampoc ha tingut descans l’espai amb més color d’Animac, Animacrea, amb infinitat de tallers de tècniques animades, projeccions, mercat animat i molt més.

I destaca la projecció nocturna de curts Sin miedo a la muerte. Animació mexicana de mons foscos i onírics dels autors i autores apadrinats per Guillermo del Toro, coneguts com “Los 7 Magníficos”, dos dels quals participen en aquesta edició d’Animac, Karla Castañeda i Luis Téllez. La jornada acaba amb l’Animac de Nit. Curts Random al Cafè del Teatre, amb autors del món units en aquesta sessió per les seves visions radicals i bizarres.

AVANÇAMENT DEL PROGRAMA DE DEMÀ, DISSABTE, 29 DE FEBRER

Demà, dissabte, començarà la jornada amb café i bona conversa amb l’esmorzar amb les autores i autors (10.00 h). Destaquen les conferències de grans professionals de l’animació internacionals com la realitzadora francesa Florence Miailhe , Animation Master d’Animac 2020, que impartirà una masterclass (12.30 h); i els mexicans Karla Castañeda i Luis Téllez i l’historietista i realitzador francès Aurel, que oferiran les conferències “Animació feta a Jalisco” (16.30 h) i “En construcció: ‘Josep’” (18.00 h), respectivament. A les 17.30 h, tindrà lloc la signatura de llibres amb les autores i autors d’Animac.

I durant tota la jornada els assistents podran gaudir del bo i millor dels films d’estudiants d’arreu del món amb Futur Talent 3 (11.00 h); les projeccions en diferents sessions de Petit Animac; una selecció dels millors curts de la temporada amb les sessions de Curts que es projecten en diferents espais; les retrospectives de Florence Miailhe (17.30 h) i Ülo Pikkov (20.30 h), el Monogràfic Time Capsule 2 (19.00 h), les pantalles obertes de l’Open Screen i les projeccions de llargmetratges L’Extraordinaire voyage de Marona (17.30 h), l’animació minimalista d’Away (20.30 h) i Frank & Wendy i el seu humor incorrecte (22.00 h). I durant tot el dia, s’oferiran tallers d’animació amb mil tècniques i estils a l’espai de Animacrea.

La jornada acabarà al Cafè del Teatre amb la performance “Com fer humor embolicades en mil problemes”, amb Roberta Vázquez i Rocío Quillahuaman, les web-reines de la comèdia dibuixada (23.00 h).

Imatges de les activitats d’avui divendres a Animac (signatura de les fotos: Animac / David del Val): https://www.dropbox.com/sh/jc1mk2omq4wvg7b/AAD1-pYTNx46OzFcjo03fQuXa?dl=0

_________

ENLLAÇOS DE DESCÀRREGA:

TOT EL PROGRAMA I INFORMACIÓ:

www.animac.cat

DOSSIER DE PREMSA:

http://www.animac.cat/arxius/2020_Dossierpremsa_Animac2020_CAT_web.pdf

_________

MÉS INFORMACIÓ

Premsa Animac

682437748

premsa@animac.cat

28 de febrer de 2020


Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Vimeo
La Paeria - Ajuntament de Lleida

Subscriu-te a la NEWSLETTER ANIMAC!

Contacta

info@animac.cat
Tel/Fax: +34 973 700 325