Cat / Esp / Eng
Esteu aquí: Inici Premsa ANIMAC TANCA LA SEVA 22ª EDICIÓ AMB PROP DE 30.000 ASSISTENTS I EL MILLOR TALENT INTERNACIONAL DEL MÓN DE L’ANIMACIÓ

ANIMAC TANCA LA SEVA 22ª EDICIÓ AMB PROP DE 30.000 ASSISTENTS I EL MILLOR TALENT INTERNACIONAL DEL MÓN DE L’ANIMACIÓ

La música ha estat la protagonista d’aquesta mostra que ha comptat amb convidats de luxe com Normand Roger, Ben Locket, Zacarías M. de la Riva, Fermín Muguruza i Juanjo Sáez, entre altres.


L’edició d’enguany d’Animac ha acollit l’estrena a Espanya de la pel·lícula ‘The Breadwinner’, nominada als Oscars® com a millor film d’animació.


Del 22 al 25 de febrer, Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya que organitza l’Ajuntament de Lleida, ha convertit Lleida en l’epicentre de l’animació nacional i internacional, i pont entre el talent jove i els professionals establerts.

_____________

Lleida ha estat del 22 al 25 de febrer la capital de l’animació amb Animac 2018, Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, organitzada per l’Ajuntament de Lleida, que enguany ha celebrat la seva 22a edició. Aquesta tarda tindrà lloc l’acte de cloenda de la Mostra amb la presència de la tinent d’alcalde i regidora de Polítiques a favor de la Creativitat, la Cultura i els Esports, Montse Parra i la directora de l'Animac, Carolina López. Durant la cloenda, es farà entrega del Premi Trajectòria d’enguany, que és per al compositor Zacarías M. de la Riva, per la seva fructífera carrera en la creació de bandes sonores per a pel·lícules d’animació, entre les que es troben la saga de Tadeo Jones.

 

La 22a edició d’Animac ha comptat enguany amb l’assistència de prop de 30.000 persones, un 10 per cent més que l’any passat, de les quals 12.800 han assistit a les projeccions en sala, tant a la Llotja com al CaixaForum, un èxit rotund. Més de 5.000 persones han visitat Animacrea, on s’han compaginat els estands professionals amb l’activitat més lúdica i experimental per a les famílies i visitants. L’espai ha comptat amb més d’una vintena d’estands, entre escoles i entitats o empreses de Lleida, de tota Catalunya i, a més, enguany per primera vegada s’han comptat amb la participació d’una escola del sud de França. La pantalla oberta Open Screen, l’Espai Kids dedicat als menuts de la casa, i l’activitat de realitat virtual, han estat el punt neuràlgic de l’Animacrea.

 

Montse Parra, ha destacat que no només les xifres són importants, “les sensacions que anem rebent són molt positives”. “La mostra es va consolidant per fer un salt important perquè la indústria, els inversors, vinguin per quedar-se, per afavorir els projectes que es presenten a Animac”, ha afegit Parra.

 

La directora d’Animac, Carolina López, ha mostrat la seva satisfacció “per la valoració molt positiva que estan fent els creadors que han participat a la mostra, pel programa, la resposta del públic, la qualitat de les pel·lícules i la diversitat de les propostes”. “Enguany estem en un punt d’inflexió, ja que s’està consolidant la connexió d’Animac amb el sector professional”, ha afegit López. La directora ha volgut destacar també la importància del suport en aquesta edició de PROANIMATS, Associació Catalana de Productors d’Animació, i Diboos, la Federació Espanyola d’Associacions de Productores d’Animació. “Ha quedat palès que la part artística, les conferències, el vessant pedagògic, les sessions del Petit Animac i les escolars estan més que consolidades, i el repte és consolidar Animac com a referent per al sector de l’animació”. “Per nosaltres és una satisfacció que projectes com Contact, un curt amb una gran trajectòria internacional, s’hagi pogut realitzar gràcies a que es va presentar a l’Incubator d’Animac”.

 

“Sempre hem defensat que l’Animac no és un festival competitiu, i tenir la premiere espanyola de ‘The Breadwinner’, que ens hagin vingut a buscar els agents de venda de la pel·licula per presentar-la a Lleida, a Animac, és una gran satisfacció, perquè això vol dir que l’Animac significa, que és important no només a Catalunya i Espanya sinó també fora, i comença a fer-se un forat entre els festivals de referència a Europa i al món”, ha conclòs López.

 

Una major visibilitat del certamen s’ha realitzat a través de les xarxes socials on el públic de la mostra també ha participat a les plataformes com Facebook i Twitter. El certamen compta amb un total de 9.157 seguidors al Facebook i durant la setmana del festival ha arribat a més de 13.000 usuaris de forma directa. A Twitter cal destacar l’èxit amb 4.428 seguidors i també a Instagram amb 1.175 seguidors. A través de les xarxes socials, s’han pogut veure entrevistes i resums diaris de les activitats mitjançant vídeos. Pel que fa els periodistes, s’han acreditat un centenar de professionals per cobrir els 4 dies de la mostra.

 

L’Animac Campus ha tornat a ser un èxit amb més de 620 estudiants registrats. Enguany el Centre d’FP Ilerna ha estat mentor a la ciutat, i dijous van fer una festa per aquest col·lectiu d’estudiants d’animació vinguts d’arreu de l’Estat amb Floex com a DJ convidat.

També de rècord ha estat la presentació de pel·lícules a la convocatòria oberta, amb un total de 747 films inscrits, entre els quals es van seleccionar 312 treballs: 8 llargmetratges, 209 curtmetratges, 14 peces de TV, 31 videoclips i 50 peces a l’Open Screen. Quatre jornades on s'han pogut gaudir, a més a més, de projeccions, conferències, tallers, concerts, networking i altres activitats dins dels espais habituals de la Mostra: la Llotja, el CaixaForum, el Cafè del Teatre i la Casa de la Bomba.

 

Els dies de més afluència de públic han estat la inauguració, la conferència de Fermín Muguruza,  l’estrena a Espanya de The Breadwinner, la nominada als Oscars® i als Globus d'Or com a millor llargmetratge d'animació, la selecció de Curts 4, i avui la sala 2 de La Llotja s’ha quedat petita per veure i escoltar la música i històries del Petit Animac 4.

 

Un dels protagonistes de la jornada de cloenda del festival és Zacarías M. de la Riva, que rep el premi a la Trajectòria per la seva curta però molt productiva carrera, on destaquen entre altres films animats Copito i El Cid La Leyenda, i també films d’imatge real com ara Nieve Negra. M. de la Riva és compositor de les bandes sonores de l’exitosa pel·lícula d’animació espanyola Tadeo Jones, amb una fructífera producció de BSO per a cinema, i en especial per a animació, tot i la seva joventut. A part de recollir el premi, imparteix una masterclass per explicar en primera persona el seu procés creatiu a la recentment guardonada amb el Goya a millor llargmetratge animat Tadeo Jones 2 i la resta de la saga. Animac projecta en aquesta edició el llargmetratge Pequeños Héroes, on també ha posat la música.

 

La 22a edició ha rebut convidats d’excepció com el compositor Normand Roger (convidat especial) creador de les bandes sonores de pel·lícules com ara 'The Man Who Planted Trees' i 'Father and Daughter'; Ben Locket, compositor de la banda sonora de la recentment guardonada amb un Annie Award i nominada als Oscars®, Revolting Rhymes; Tal Gadon, l’animador i responsable de l’animació a l’acadèmia d’arts més antiga d’aquest país, la Bezalel Academy of Arts and Design; el músic txec Floex, artífex de les bandes sonores de videojocs creats a l’estudi Amanita Design de Praga; Milen Alempijevic, director del festival serbi Animanima i gran especialista en música jazz i animació; la il·lustradora i realitzadora txeca Galina Miklínová que ha presentat el llargmetratge Els menjamitjons; el barceloní Juanjo Sáez, conegut pels seus còmics, il·lustracions i la sèrie de televisió Arròs covat que va obtenir un premi Ondas l’any 2010 i la recent estrenada Heavies Tendres; Fermín Muguruza, que ha presentat a Animac un avançament de la seva opera prima animada Black is Beltza, en procés de construcció, i el realitzador Salvador Simó i el dissenyador de so Juan Ferro que han presentat també la seva obra en construcció Buñuel en el laberinto de las tortugas.


S’ha consolidat un any més Networking & Pitch, amb la presència d’uns 350 professionals acreditats. L’espai dedicat al sector professional ha servit com a punt de trobada de la indústria emergent i els grans professionals. Animac ha notat en aquest camp un alt nivell de participació amb 22 projectes Incubators (11 seleccionats) i 20 Porfolios. Un fet que el ratifica com a referent pels professionals i pel sector freelance. També ha acollit 13 empreses i escoles que participen en el Market Pitch d’Animac per oferir i mostrar els seus serveis.

 

ANIMAC PROJECTA 209 CURTMETRATGES DE LUXE, AMB TREBALLS INDEPENDENTS, NOUS TALENTS I CONSAGRATS CREADORS INTERNACIONALS

 

De la selecció de curtmetratges d’aquesta edició d’Animac, ha destacat Negative Space, codirigit per Max Porter i Ru Kuwahata, nominat recentment als Oscars® en la categoria de millor curtmetratge d’animació, i l’estrena el primer curt professional de la directora valenciana Rocío Álvarez, Simbiosis carnal, una poètica història sobre la sexualitat, les frustracions i els plaers històrics, amb un interès especial per l'ocultació de l'òrgan femení, però també una història d'evolució: éssers que es barregen i es transformen, obtenint consciència i perdent-la, trobaran l’èxtasi.

 

Animac ha seguit amb el seu compromís amb l'animació més arriscada i ha apostat per peces d'autor amb estrenes com ara Goose in High Heels del creador de Agallas el Perro Cobarde, el nord-americà John R. Dilworth, i Radio Dolores, una història de la Guerra Civil Espanyola de la finlandesa Katariina Lillqvist, que comparteixen pantalla amb films multipremiats com ara la comèdia musical Min Börda, de la directora sueca Niki Lindroth Von Bahr, i Manivald, de l'autora indie de moda, l'estònia Chintis Lundgren, i joies a descobrir com (Fool Time) Job, del francès Gilles Cuvelieri Twin Islands, de l'escola Supinfocom.

 

També ha comptat amb participació catalana amb el curtmetratge Cucarachas (Paneroles), dirigit per la parella catalana més internacional, la formada per Anna Solanas i Marc Riba, creadors d'El Nen i l’Eriçó, el curtmetratge guanyador del premi Petit Animac 2017.

 

I com no, els animadors lleidatans també han estat presents en aquesta edició d’Animac, amb la projecció a la cloenda del curtmetratge Morning Cowboy, dirigit pels germans Fernando i Elena Pomares. Seleccionat a la Berlinale, Morning Cowboy explica la història d’un home corrent que un matí qualsevol es vesteix de cowboy per anar a l’oficina.

____________

 

Més informació i programa de totes les activitats a www.animac.cat.


MATERIAL GRÀFIC PER A DESCARREGAR:

https://www.dropbox.com/sh/b53w623glfj6o4o/AABlijaMFl78HadWLoDh_Jica?dl=0

 

MATERIAL AUDIOVISUAL D'ANIMAC 2018 PER A DESCARREGAR:

Careta ANIMAC 2018: https://we.tl/AF7kYSeOdn


Press Kit FUTUR TALENT: https://we.tl/TZUJCbJbWz


Press Kit CURTS: https://we.tl/ffK9y3pSk8


Press Kit PETIT ANIMAC: https://we.tl/KZ7HCz2V43


Press Kit MONOGRÀFIC MÚSICA: https://we.tl/DFF8Mq2jU2


Press Kit LLARGMETRATGES: https://we.tl/sNNePDTTPt


Press Kit NORMAND ROGER: https://we.tl/aubXtW5E21

 

Press Kit fragments pel·lícula inaugural (Animació per a les Quatre Estacions de Vivaldi): https://we.tl/yteb8lusvj


Main Titles: https://we.tl/kDyNzMUVuB


Main Titles Curtmetratges: https://we.tl/fTxPzSOqZb


Main Titles Monogràfic Música: https://we.tl/fO2BLJDFMm


Main Titles Petit Animac: https://we.tl/X61EkWF3x4


Els enllaços estaran disponibles fins a finals de febrer

 


MÉS INFORMACIÓ I ENTREVISTES

Premsa Animac | Ana Garcia

682437748

premsa@animac.cat


Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Vimeo
La Paeria - Ajuntament de Lleida

Subscriu-te a la NEWSLETTER ANIMAC!

Contacta

info@animac.cat
Tel/Fax: +34 973 700 325