Cat / Esp / Eng
Esteu aquí: Inici Premsa ASSAIG DE L’ORQUESTRA JULIÀ CARBONELL PER A LA PEL·LÍCULA INAUGURAL D’ANIMAC 2018, 'ANIMACIÓ PER A LES QUATRE ESTACIONS DE VIVALDI'

ASSAIG DE L’ORQUESTRA JULIÀ CARBONELL PER A LA PEL·LÍCULA INAUGURAL D’ANIMAC 2018, 'ANIMACIÓ PER A LES QUATRE ESTACIONS DE VIVALDI'

El cinema-concert inaugurarà dijous la 22a edició d'Animac, que fins diumenge projectarà més de 300 títols i comptarà, entre altres, amb la presència de Normand Roger, creador de les bandes sonores de pel·lícules de Frédéric Back o de Michaël Dudok de Wit, o Zacarías M. de la Riva, compositor de la BS de Tadeo Jones.

La directora d'Animac, Carolina López, ha destacat que es tracta de la primera vegada que la pel·lícula es projecta fora del Japó i ha explicat que s'utilitza la mateixa tecnologia que es fa servir al 'mapping', adaptada de manera innovadora per a aquest tipus d'esdeveniments.

La tinent d’alcalde Montse Parra ha afirmat que, amb la música com a fil conductor d’aquesta edició, ja és un èxit que l’OJC participi en l’obertura del festival conjugant el vessant musical amb l’animació.

Per al director de l'OJC, Alfons Reverté, treballar amb Animac és una experiència enriquidora que combina l’art visual amb un clàssic, fent un “assemblatge perfecte” lligant l’època tecnològica amb els recursos d’aquella època.

______________

L’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida (OJC) està fent els últims assajos per preparar la banda sonora del cinema-concert que oferirà aquest dijous a la Llotja per inaugurar l’Animac 2018, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, organitzada per l’Ajuntament de Lleida del 22 al 25 de febrer. La tinent d’alcalde Montse Parra i la directora del festival, Carolina López, han assistit aquest dilluns a l’assaig que l’OJC ha fet per preparar Animació per a les Quatre Estacions de Vivaldi, que s’estrenarà internacionalment a Lleida i que compta amb Joan Espina com a violí solista, sota la direcció d'Alfons Reverté.

 

Animació per a les Quatre Estacions de Vivaldi és un film animat compost de quatre peces, una per cada estació, realitzades per quatre grans animadors independents. El film el va aixecar el productor japonès Mitsuko Okamoto, en col·laboració amb l’oscaritzat director Koji Yamamura, via una campanya de crowdfunding llançada el passat estiu. El projecte va néixer sota l’empara de la Tokyo University of the Arts, on Okamoto i Yamamura en són professors del departament d’animació.

 

Montse Parra ha afirmat que ja és un èxit que l’edició d’enguany, que té la música com a fil conductor, compti amb l’OJC per al concert inaugural. Parra ha recordat que la música i l’animació han interactuat en altres ocasions a Animac, com quan va actuar en directe Mishima. La tinent d’alcalde ha explicat que diverses activitats del programa giren entorn del món musical i que el resultat d’alguns tallers es podrà veure a la Cloenda de la mostra. 

El director de l’OJC, Alfons Reverté, ha assegurat que el cinema-concert de dijous és una experiència enriquidora i que feia temps que volien treballar amb Animac, “un festival de referència”. Reverté ha posat en relleu el projecte perquè combina l’art visual amb un clàssic, fent un “assemblatge perfecte” lligant l’època tecnològica amb els recursos d’aquella època. A més d’assajar, Reverté ha explicat que hi ha una “segona capa d’assaig” per encaixar amb els vídeos, que es poden adaptar a la partitura, alhora que la partitura també s’adapta a la imatge. És a dir, l’adaptació no és només de la música, sinó que hi ha interacció entre imatge i so.

La descripció de la tecnologia i l’autoria de les diferents peces ha anat a càrrec de la directora d’Animac. Carolina López ha remarcat que la producció japonesa s’estrena fora de Tokyo i que la tecnologia, que és la del “mapping”, s’adapta de manera innovadora per a aquest tipus d’esdeveniment.

 

El film consta de quatre curtmetratges musicals, dos d’ells figuratius, els altres dos d’animació abstracta, en la més pura tradició d’animació d’avantguarda. Estan realitzats per alguns dels animadors independents més internacionals i reconeguts del moment.

 

Anna Budanova, una de les joves promeses de l’animació russa i que estarà present en la inauguració de dijous, és la responsable del segment La Primavera. En la seva primera animació no narrativa i abstracta, Budanova ha combinat macrofotografia d’objectes i il·lustracions digitals amb el fi de transmetre la vivacitat de la primavera.

 

L’Estiu va a càrrec del matrimoni d’animadors estonians Olga i Priit Pärn, aquest darrer considerat una llegenda de l’animació surreal i subversiva. Els Pärn han emprat una combinació de tècniques artesanals com dibuix en carbonet, pintures acríliques, i cut-out – tot plegat fotografiat frame a frame sobre paper o vidre.

 

Els arbres perdran les fulles sota la mà de l’animador japonès Atsushi Wada, qui donarà vida a La Tardor. Wada s’ha pres la llicència d’incloure animals salvatges, en contrast amb figures humanes i les seves activitats típiques de la tardor. Humans i animals, caçadors i caçats, realitat i somni: són els tres binomis de la peça.

 

La fredor de l’Hivern amb l’animador búlgar Theodore Ushev, convidat especial d’Animac 2013, i nominat a l’Oscar el passat any després d’haver collit desenes de guardons pel seu curt “Blind Vaysha”. Ushev defineix la seva peça com una turbulència expressionista, una immersió en una tempesta de neu per tornar l’arrel de l’animació abstracta – feta amb softwares 2D i treball manual.

Aquest dilluns han començat les sessions escolars de l’Animac 2018. 11.000 alumnes de més de 50 centres educatius de Lleida i comarques s’han inscrit a les sessions, que es faran fins divendres a la Llotja, un rècord de participació de totes les edicions d’Animac.

 

Adjuntem imatges de l'assaig de l'OJC

 

Més informació i programació a www.animac.cat.

 

MATERIAL D'ÀUDIO I GRÀFIC PER A DESCARREGAR:

https://www.dropbox.com/sh/1317n0cet2sn7np/AAD-f3jgxoh8sEPikzMjManIa?dl=0

https://www.dropbox.com/sh/wzz107exosfu2no/AACbOUayCx_cg6hAn5ud9fwNa?dl=0

 

MATERIAL AUDIOVISUAL D'ANIMAC 2018 PER A DESCARREGAR:

 

Press Kit fragments pel·lícula inaugural (Animació per a les Quatre Estacions de Vivaldi): https://we.tl/yTeB8lusvJ

 

Careta ANIMAC 2018: https://we.tl/AF7kYSeOdn

 

Press Kit FUTUR TALENT: https://we.tl/TZUJCbJbWz

 

Press Kit CURTS: https://we.tl/ffK9y3pSk8

 

Press Kit PETIT ANIMAC: https://we.tl/KZ7HCz2V43

 

Press Kit MONOGRÀFIC MÚSICA:  https://we.tl/DFF8Mq2jU2

 

Press Kit LLARGMETRATGES: https://we.tl/sNNePDTTPt

 

Main Titles: https://we.tl/kDyNzMUVuB

 

Main Titles Curtmetratges: https://we.tl/fTxPzSOqZb

 

Main Titles Monogràfic Música: https://we.tl/fO2BLJDFMm

 

Main Titles Petit Animac: https://we.tl/X61EkWF3x4

 

Els enllaços estaran disponibles fins a finals de febrer.

 

ACREDITACIONS PREMSA

Podeu sol·licitar l'acreditació per assistir a Animac omplint el formulari:

http://www.animac.cat/acreditacions/acreditacio-per-a-premsa

 

MÉS INFORMACIÓ I ENTREVISTES

Premsa Animac | Ana Garcia

682437748

premsa@animac.cat


Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Vimeo
La Paeria - Ajuntament de Lleida

Subscriu-te a la NEWSLETTER ANIMAC!

Contacta

info@animac.cat
Tel/Fax: +34 973 700 325