Cat / Esp / Eng
Esteu aquí: Inici Premsa FERMÍN MUGURUZA I JUANJO SÁEZ, PROTAGONISTES DEL SEGON DIA DE LA 22ª EDICIÓ D’ANIMAC

FERMÍN MUGURUZA I JUANJO SÁEZ, PROTAGONISTES DEL SEGON DIA DE LA 22ª EDICIÓ D’ANIMAC

L’artista basc i líder de la mítica banda Kortatu, Fermín Muguruza, ha presentat la seva opera prima animada que encara es troba en construcció Black is Beltza, una roadmovie diferent, una història de lluita i opressió, de justícia i canvi, que s'estrenarà en el pròxim Festival de Cinema de San Sebastià.

El creador de la sèrie de televisió Arròs covat, guanyadora d’un premi Ondas l’any 2010, Juanjo Sáez, ha explicat el procés de creació de la seva nova sèrie que emet TV3 a la conferència Així vam fer... Heavies Tendre.

Del 22 al 25 de febrer, Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya que organitza l’Ajuntament de Lleida, torna a ser l’epicentre de l’animació nacional i  internacional, i pont entre el talent jove i els professionals establerts.

_____________

La 22a edició d’Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, que organitza l’Ajuntament de Lleida, ha tingut avui dos convidats molt mediàtics. D’una part, Fermín Muguruza, l’artista basc i líder de la mítica banda Kortatu, ha presentat la seva obra ‘en construcció’ Black is Beltza, una roadmovie diferent, una història de lluita i opressió, de justícia i canvi. De l’altra part, l’il·lustrador català, Juanjo Sàez, creador de la sèrie de televisió Arròs covat, guanyadora d’un premi Ondas l’any 2010, ha explicat el procés de creació de la seva nova sèrie que emet TV3 a la conferència Així vam fer... Heavies Tendres.

En la seva conferència sobre Black is Beltza, Muguruza ha explicat en referència a l’adaptació animada del còmic homònim que aposten per l'animació “el més underground possible, bruta, amb línia negra. Volem lluitar contra l'animació mainstream”. Segons l’autor, el projecte transmedia “compleix la necessitat d'explicar moltes històries en formats diferents però que comparteixen el mateix nucli: la intercomunicació internacional de totes les revolucions i el seu vincle amb la cultura”. Muguruza ha adelantat que Black is Beltza s’estrenarà en el proper Festival de Cinema de San Sebastià, el pròxim setembre.

 

Juanjo Sáez, creador de Heavies Tendres, ha explicat en la seva conferència que ells no venen del món de l’animació, “el fonamental és que sempre ens basem en la història i després construïm a partir d’aquí amb solucions visuals, és la nostra marca d’estil”. Per a Sáez, l’important és que es transmetin les emocions de cada escena, “per a nosaltres prima la comunicació i la narrativa”.

 

Roger Torras, productor de Heavies Tendres, ha explicat que "és una sèrie molt personal i'autobiogràfica on el creador és Juanjo, pero ell no és guionista: els guionistes fan de psiconalistes del que el Juanjo vol contar i ho traslladen sobre el paper”. Torras també ha demanat més reconeixement per a l’animació, "no és just que ens encasellin dins l’animación exclusivament, que hi hagi aquesta divisió entre l’animación i la imatge real a nivell de reconeixement".

 

El segon dia d’Animac ha seguit al matí amb les activitats programades com les sessions per a escolars, un esmorzar amb els compositors musicals i el segon dia de l’Animacrea, amb l’Open Screen, l’Espai Kids, i les darreres presentacions del Market Pitch i d’Incubator. També els professionals i els talents emergents s’han seguit trobant a l’espai Porfolio sessions.

 

A més, ha tingut lloc l’esmorzar amb els compositors convidats. Normand Roger, convidat especial i Premi d’Honor d’aquesta edició ha destacat la importància de la unió de la música i la imatge, "és molt difícil preveure com funcionarà el component emocional de la teva música fins que no veus el resultat final, junt amb la imatge" ha explicat.

 

Per la seva part, Ben Locket, internacionalment reconegut per haver fet la música de la sèrie d'animació El Asombroso Mundo de Gumball i Revolting Rhymes, aquesta darrera producció de la BBC que es podrà veure a Animac, recentment nominada als Oscars i guanyadora en l’Emile Awards, entre d'altres, ha parlat del procés de creació i de la constància, “el procés creatiu és un camí constant. No importa com de malament et vagi el dia, segueix endavant, segueix treballant i alguna petita idea sempre sortirà, i podràs seguir amb ella l'endemà!", ha matisat.

 

També ha estat present a l’esmorzar la compositora alemanya de la saga Bendito Machinecurtmetratges realitzats per Zumbakamera i reconeguts en festivals internacionals especialitzats, Julie Reier, qui ha explicat la seva experiència en compondre música per a videojocs. "Fer música per a videojocs és un procés més flexible, cal compondre molta música, pensar en loops, jugar amb leitmotivs..." ha explicat Reier.

 

Un altre dels autors presents ha estat el músic txec Floex, artífex de les bandes sonores de videojocs creats a l’estudi Amanita Design de Praga, que ha explicat com és compondre per la imatge, “m'agrada fer servir la metàfora d'un got. La meitat del got ja està ple amb tota la part visual, i la teva feina és omplir l'altra meitat amb la teva música, però sense que es vessi l'aigua".

 

Per la tarda, el CaixaForum ha acollit la projecció de Where it Floods, un film del nord-americà Joel Benjamin que parla de la tossuderia cega davant una catàstrofe natural i les seves víctimes, el curt Matsu ga eda wo musubi (Una branca de pi està lligada) i Lu Over the Wall, que també es podrà veure diumenge, 25 de febrer a les 17.00 h, a la Llotja. Lu Over the Wall va ser guardonat al millor llargmetratge del Festival d’Annecy del 2017, està dirigit pel japonès Masaaki Yuasa, i narra la història de Kai, un jove estudiant la vida del qual canvia quan coneix Lu, una sirena. Després de més de deu anys des del seu primer llargmetratge de culte Mind Game, el director japonès torna amb un film musical ple d’energia i passió per viure.

 

A la tarda, a la Sala 1 de la Llotja s’ha projectat la sessió de curts Futur Talent 2, amb curts d’estudiants d’arreu del món, entre els quals destaca Psicolapse, d’Arnau Gòdia, estudiant d’ECIB Escola de Cinema de Barcelona. A més, també s’ha pogut veure la selecció de Curts 1 al CaixaForum, amb treballs internacionals i sorprenents, i a la Llotja s’ha projectat la selecció Curts 2 amb treballs enigmàtics i preciosistes, entre els quals destaca Cucarachas, de Anna Solanas i Marc Riba, que són presents a Animac, o (Fool Time) JOB, de Gilles Cuvelier.

 

La mostra segueix amb la música com a protagonista amb la projecció d’una selecció de curts de la primera època del compositor Normand Roger, convidat especial i Premi d’Honor d’aquesta edició, a les 20.30 hores, a la Sala 1 de la Llotja. I seguidament, es projecta la selecció de Curts 3, on el sexe, la sensualitat i l’humor negre seran els protagonites. D’aquesta selecció destaca el curtmetratge de Rocío Álvarez, Simbiosis carnal; Bendito Machine VI, de Jossie Malis i la música de Julie Reier, present a Animac enguany; i Vibrato, del francès Sébastien Laudenbach, qui va oferir conferències en les presentacions d’Animac 2018 a Barcelona i Madrid, entre altres.

 

I a la nit, al CaixaForum es projecta la selecció de Curt 4, un festí per als ulls i les orelles, on destaca el multipremiat curt musical de Niki Lindroth Von Bahr, Min Börda; Impropmtu, de María Lorenzo, present a l’Animac d’enguany; i Negative Space, codirigit per Max Porter i Ru Kuwahata, nominat recentment als Oscars® en la categoria de millor curtmetratge d’animació.

 

La segona jornada d’Animac acaba amb més música. A les 23.00 hores al Cafè del Teatre de Lleidaamb l’Animac de nit on es podrà veure una selecció de Curts Random, i la música dels Ponent Roots, a més de la sessió “Animac és la Bomba” a la Casa de la Bomba a partir de les 00.00 hores.


UN PETIT ANIMAC AMB GRANS PREMIS INTERNACIONALS ON LA MÚSICA I EL SO TENEN MOLT PROTAGONISME


Demà dissabte, 24 de febrer, la mostra començarà amb la secció Petit Animac, on es projectaran films que tenen grans premis internacionals, com és el cas de Revolting Rhymes. La secció més familiar d'Animac tindrà la seva pròpia convidada, la il·lustradora i realitzadora txeca Galina Miklínová, que presentarà el llargmetratge Els menjamitjons basat en un conte de la seva creació.

 

A més, les 6 sessions del Petit Animac d’enguany estaran plenes de joies en forma de curtmetratges d'autor que toquen temes amb imaginació, preciosos estils i originals tècniques. El curt Plody Mraků (Els fruits dels núvols) de la txeca Kateřina Karhánkovái La Licorne (L'Unicorn) del francès Rémi Durin en són un bon exemple.

 

Com no podia ser d'una altra manera, el Petit Animac d'enguany serà molt musical, i és que els infants són un públic que aprecia enormement el so i la música en l'animació.

 

També durant el matí, a les 11.00 h, tindrà lloc la conferència Jazzimation, amb Milen Alempijevicdirector del festival serbi Animanima i gran especialista en música jazz i animació. Alempijevic oferirà una presentació amb grans moments de la història de l’animació on el jazz ha jugat un important paper, a més d’una selecció de curtmetratges dels darrers 5 anys amb jazz a la seva banda sonora.

 

I a les 12.00 h, la productora convidada d’aquesta edició, Camera-etc, un estudi d’animació a Liège, Bèlgica, referent a Europa en la producció de pel·lícules d’autor i tallers per a nens i joves, i un exemple de produccions de qualitat en un centre públic, oferirà una conferència gràcies al productor i responsable de Camera-etc, Jean Luc Slock.

 

Per la tarda, serà el torn del músic txec Floex, artífex de les bandes sonores de videojocs creats a l’estudi Amanita Design de Praga. A les 16.30 h, oferirà la conferència Així sona Samorost d’Amanita Desing. Amanita Design és la productora de diversos dels videojocs d'autor més valorats del món, com ara Botanicula i Samorost, i considerada un dels estudis més creatius d'Europa en el seu sector.

 

Dins l’apartat ‘En construcció’ es presentarà demà, a les 18.00 h, Buñuel en el laberinto de las tortugas de la mà del seu realitzador Salvador Simó i el dissenyador de so Juan Ferro. Explicaran el procés de producció, una adaptació de la novel·la gràfica homònima de Fermín Solís produïda per Glow Animation Studio amb Manuel Cristóbal, un dels imprescindibles de l'animació espanyola actual que també va produir la premiada adaptació d'una altra novel·la gràfica, Arrugas.

 

Per la nit, Animac 2018 es posarà de gala, a les 20.30 hores, per acollir l'estrena a Espanya de la pel·lícula d'animació aclamada per la premsa internacional The Breadwinner, nominada recentment als Oscars® i als Globus d'Or com a millor llargmetratge d'animació i que acaba de guanyar l’Annie Award al millor llargmetratge independent. Es tracta d'un film dirigit per l'animadora i cineasta irlandesa Nora Twomey, amb el segell de l'estudi d'animació Cartoon Saloon, creadors dels guardonats The Secret of Kells i Song of the Sea, i la producció executiva d'Angelina Jolie. The Breadwinner és una meravellosa història d'apoderament i imaginació de les dones enfront de l'opressió, que celebra la cultura, la història i la bellesa d'Afganistan.

 

L’EDICIÓ D’ENGUANY D’ANIMAC BAT EL RÈCORD DE PEL·LÍCULES PRESENTADES EN LA CONVOCATÒRIA OBERTA


Un total de 747 projectes s’han inscrit a la convocatòria oberta d’aquesta edició d’Animac, 107 més que l’any anterior. D’aquests treballs,312 han estat seleccionats per ser projectats durant la mostra: 8 llargmetratges, 209 curtmetratges, 14 peces de TV, 31 videoclips i 50 peces a l’Open Screen.

Com en les altres edicions d’Animac, l’organització aposta per oferir una visió de l’animació més recent i innovadora i, a la vegada, també reserva un espai per revisar l’obra més consagrada a escala mundial. El talent emergent i el consagrat es troben amb el públic aquests quatre dies a Lleida.

 

ANIMAC PROJECTA 209 CURTMETRATGES DE LUXE, AMB TREBALLS INDEPENDENTS, NOUS TALENTS I CONSAGRATS CREADORS INTERNACIONALS


De la selecció de curtmetratges d’aquesta edició d’Animac, 209, destaca Negative Space, codirigit per Max Porter i Ru Kuwahata, nominat recentment als Oscars® en la categoria de millor curtmetratge d’animació. Negative Space és una adaptació del poema de Ron Koertge que explica la història d’un nen que connecta amb el seu pare mentre aprèn a fer la maleta, i aconsegueix commoure el públic.

 

Animac segueix amb el seu compromís amb l'animació més arriscada i aposta per peces d'autor amb estrenes com ara Goose in High Heels del creador de Agallas el Perro Cobarde,el nord-americà John R. Dilworth, i Radio Dolores,una història de la Guerra Civil Espanyolade la finlandesa Katariina Lillqvist, que comparteixen pantalla amb films multipremiats com ara la comèdia musical Min Börda, de la directora sueca Niki Lindroth Von Bahr, i Manivald,del'autora indie de moda, l'estònia Chintis Lundgren, i joies a descobrir com (Fool Time) Job, del francès Gilles Cuvelieri Twin Islands, de l'escola Supinfocom.

 

L'ANIMACIÓ ESPANYOLA ESTÀ MOLT PRESENT A L'ANIMAC 2018


L'animació espanyola també tindrà lloc en aquesta edició d'Animac 2018, on es projectaran alguns dels magnífics treballs d'animació refusats per l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d'Espanya per als Premis Goya. Un exemple d'aquests treballs és Impromptu, de la directora María Lorenzo, curtmetratge inspirat per cinc dels Estudis de Frédéric Chopin, per retre homenatge als pioners oblidats del cinema. Impromptu és també un tribut a la fi del segle XIX, a les seves muses immortals i a la fascinació pel moviment.

 

També es podrà veure el primer curt professional de la directora valenciana Rocío Álvarez, Simbiosis carnal, una poètica història sobre la sexualitat, les frustracions i els plaers històrics, amb un interès especial per l'ocultació de l'òrgan femení, però també una història d'evolució: éssers que es barregen i es transformen, obtenint consciència i perdent-la, trobaran l’èxtasi. Dues formes en dos colors que suren en un espai en blanc.

 

L'animació catalana també tindrà cabuda amb el curtmetratge Cucarachas(Paneroles), dirigit per la parella catalana més internacional, la formada per Anna Solanas i Marc Riba, creadors d'El Nen i l’Eriçó, el curtmetratge guanyador del premi Petit Animac 2017.


I com no, els animadors lleidatans també estaran presents en aquesta edició d’Animac, amb la projecció del curtmetratge Morning Cowboy, dirigit pels germans Fernando i Elena Pomares. Seleccionat a la Berlinale, Morning Cowboy explica la història d’un home corrent que un matí qualsevol es vesteix de cowboy per anar a l’oficina. Un viatge emocional pel seu passat i les seves il·lusions. L’aventura d’un home que somia despert per fugir de la seva realitat. A més de treballar en els seus propis projectes,

Fernando Pomares també és consultor de guions, redactor, director i professor universitari. Actualment dirigeix la segona temporada de la sèrie d'animació Talking Tom and Friends i desenvolupa una sèrie amb els animadors francesos Les Armateurs i Folimage.

María Lorenzo, Rocío Álvarez, Anna Solanas, Marc Riba i Fernando Pomares estaran presents en aquesta edició d'Animac.

 

____________

 

Més informació i programa de totes les activitats a www.animac.cat.

MATERIAL GRÀFIC PER A DESCARREGAR:

https://www.dropbox.com/sh/b53w623glfj6o4o/AABlijaMFl78HadWLoDh_Jica?dl=0

 

MATERIAL AUDIOVISUAL D'ANIMAC 2018 PER A DESCARREGAR:

Careta ANIMAC 2018: https://we.tl/AF7kYSeOdn

Press Kit FUTUR TALENT: https://we.tl/TZUJCbJbWz

Press Kit CURTS: https://we.tl/ffK9y3pSk8

 

Press Kit PETIT ANIMAC: https://we.tl/KZ7HCz2V43

 

Press Kit MONOGRÀFIC MÚSICA: https://we.tl/DFF8Mq2jU2

 

Press Kit LLARGMETRATGES: https://we.tl/sNNePDTTPt

 

Press Kit NORMAND ROGER: https://we.tl/aubXtW5E21

 

Press Kit fragments pel·lícula inaugural (Animació per a les Quatre Estacions de Vivaldi):

https://we.tl/yteb8lusvj

 

Main Titles: https://we.tl/kDyNzMUVuB

 

Main Titles Curtmetratges: https://we.tl/fTxPzSOqZb

 

Main Titles Monogràfic Música: https://we.tl/fO2BLJDFMm

 

Main Titles Petit Animac: https://we.tl/X61EkWF3x4

 

Els enllaços estaran disponibles fins a finals de febrer

MÉS INFORMACIÓ I ENTREVISTES

Premsa Animac | Ana Garcia

682437748

premsa@animac.cat

23 de febrer de 2018


Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Vimeo
La Paeria - Ajuntament de Lleida

Subscriu-te a la NEWSLETTER ANIMAC!

Contacta

info@animac.cat
Tel/Fax: +34 973 700 325