Cat / Esp / Eng
Esteu aquí: Inici Premsa MÚSICA I BRASIL A ANNECY 2018!

MÚSICA I BRASIL A ANNECY 2018!

El binomi que sona a vacances, a festa i a pel·lícula de Terry Gilliam, però des d'ara, també a animació. El festival especialitzat en animació més important del món, que se celebrarà el proper mes de juny (del 11 al 16) a la bonica localitat alpina d'Annecy (regió Alvèrnia-Roine-Alps, França) tindrà com a tema principal la música i com a país convidat Brasil. El festival va rebre 3.050 treballs i ja ha anunciat 130 títols en les seves seccions de curts i de TV.

Com en la passada edició d’Animac el tema va ser el simple i infinit 'Music', els compositors i músics també seran els grans protagonistes del certamen. En paraules del seu director artístic Marcel Jean: Per retre homenatge a la música al cinema d'animació, la millor manera de començar és deixar que els músics pugin a l'escenari, per recordar-nos -de la manera més empàtica possible- la importància de la música en la nostra relació amb el cinema.

Llatinoamèrica en general i Brasil en particular, són territoris amb una jove cinematografia animada que trepitja fort i comença a ocupar les graelles de festivals internacionals. A Annecy, Brasil ha aconseguit premis rellevants en els últims tres anys. Volem que l’any 2018 sigui una oportunitat de visibilitzar l'energia cultural del Brasil. Volem mostrar que aquest vast territori és una poderosa font de creativitat de la que els animadors brasilers han begut profundament per establir una expressió notable i inusual afirma Jean.
El programa estarà comissariat conjuntament amb el festival internacional d'animació Animamundi del Brasil, el de més trajectòria en aquest àmbit de Llatinoamèrica.

Simbiosi carnal (Premi del públic Animac 2018) en secció oficial

Simbiosi carnal, el curtmetratge més recent de la dibuixant i animadora espanyola Rocío Álvarez (formada en el Màster de dibuix animat de la Universitat Politècnica de València i a La Poudrière-Valence, França) que es va alçar amb el Premi del Públic en la més recent edició d’Animac, forma part de la secció oficial d'Annecy d'enguany. Es tracta d'una producció belga (Zorobabel i Camera-etc) que partint d'un joc visual entorn de l'erotisme d'una parella heterosexual, va entreteixint la història del paper de la dona en la nostra societat occidental sense embuts. La bellesa de les seves imatges i animació se suma a un energètic contingut feminista.
Rocío Álvarez va compartir en els esmorzars amb els realitzadors a Lleida Volia fer un curt sobre l'erotisme, però també dotar-lo de contingut i el seu productor Jean-Luc Slock, que va presentar a Animac la feina de Camera-etc, va afirmar Rocío és una de les nostres animadores amb més talent.

A la secció oficial a Annecy podrem gaudir de (FOOL TIME) JOB de Gilles Cuvelier, Vibrato l'últim treball del director de La jeune fille sans mains, Sébastien Laudenbach (tots dos curts projectats a l'Animac), al costat de l'últim dels mestres de l'humor Alison Snowden i David Fine Animal Behaviour i films recents d'autors més experimentals com Boris Labbé La Chute, Paul Bush Ride, Anca Damian Telefonul i David O'Reilly Everything.

La presència espanyola, de moment (i a l’espera de conèixer el programa de llargs) només compta aquest any en secció oficial amb Afterwork de Luis Usón i Andrés Aguilar, una co-producció entre Equador, Perú i Espanya i que ha estat nominada als nous premis Quirino a l'Animació Llatinoamericana.

annecy 2018

El cartell d'aquest any és obra de l'il·lustrador canadenc Pascal Blanchet,
qui ha treballat per The New Yorker i Wes Anderson, entre altres.

10 llargmetratges de secció oficial i 15 fora de competició

De la selecció a competició, destaca The Breadwinner, dirigit per Nora Twomey i produït per Cartoon Saloon (estrenat a Espanya durant l’última edició d’Animac) i Mirai el recent projecte de Mamoru Hosoda, així com la presencia llatinoamericana amb la brasilera Tito e os Passaros, de G. Steinberg, G. Matioli i A. Catoto, la colombiana Virus Tropical, dirigida per Santiago Caicedo i la xilena La casa Lobo firmada per Cristóbal León i Joaquín Cociña.

El mercat MIFA (del 12 al 15 de juny) amb Mickaël Marín al capdavant, qui recentment ha estat nombrat Delegat General de CITIA (substituint a Patrick Evento), seguirà essent el mercat de referencia per a l’animació internacional. Les activitats per a dinamitzar la indústria i el talent emergent seguirà contant amb el compromís de donar visibilitat a la feina de les dones del sector.

Vimeo
La Paeria - Ajuntament de Lleida

Subscriu-te a la NEWSLETTER ANIMAC!

Contacta

info@animac.cat